Funkcjonowanie rady pracowników w praktyce
Optymalizacja działania rady na rzecz skutecznego dialogu społecznego
▸ Opanowanie zasad funkcjonowania rady pracowników to pierwszy krok do zrozumienia jej roli i miejsca w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa oraz realizowania funkcji członka rady w skuteczny sposób. Szkolenie prezentuje najistotniejsze uprawnienia rady, w tym ekonomiczne, oraz narzędzia działania, którymi rada dysponuje, przede wszystkim w procesie informacji i konsultacji.
▸ Szkolenie jest wzbogacone o przykłady dobrych praktyk czerpanych z naszej współpracy z radami pracowników od 2006 r. Przekazujemy uczestnikom wiedzę niezbędną do zoptymalizowania działań rady w poszanowaniu prawa i w interesie dialogu społecznego.
▸ Cele szkolenia:
- Opanowanie zasad działania rady pracowników
- Poznanie uprawnień, zadań i narzędzi działania rady
- Poznanie obowiązków pracodawcy w zakresie informacji i konsultacji
- Nabycie praktycznych umiejętności, tj.:
- odróżniania przypadków informowania i konsultowania
- formułowania opinii uzasadnionych merytorycznie oraz konstruowanie alternatywnych propozycji
- opracowania porozumienia rady pracowników z pracodawcą
- rozróżniania roli rady od zadań pozostałych podmiotów reprezentujących pracowników